Dođi do knjige

Link na knjige koje možete nabaviti putem Interneta:

1) ‘Nepovredivi dio’, monografija: 
monografija
2) ‘Istina o sreći’ (lirska proza), Naklada Ceres
     https://ceres.hr/knjiga/istina-o-sreci
3) ‘Nepremostiva’ (izabrane pjesme):
4) ‘Lekcija o drskosti’ (lirsko-filozofski eseji):
5) ‘Dnevnik vodonoše/The Diary of an Aquarian’: (dnevnička proza):
     https://www.shopmybooks.com/…/dnevnik-vodono%C5%A0e
6) ‘Otpovijed’, I svezak) (Vodič za ljubavne lutalice):
     https://www.shopmybooks.com/…/stanka-gjuric/otpovijed-0
7) ‘Otpovijed’, II svezak (vodič za ljubavne lutalice II):
8) ‘Kroz eros i thanatos’ (književni eseji:)
      https://www.shopmybooks.com/…/kroz-eros-i-thanatos-39
9) ‘PROTUOTROV ILI NJEGOVANJE LUDILA / CONTRAVVELENO O COLTIVAZIONE  DELLA FOLLIA’ (poezija, hrvatsko-talijanski):
10) ‘Unveiling Reality’ (proza i poezija ne engleskom):
 
  • Nepremostiva’ – izabrane pjesme
    Naklada IZVORI
    “…Zanimljiv naslov, očekivano bi bilo Nepremostivo, ali ovdje je zapravo ključan lirski subjekt, a ne sama situacija) je fina, suptilna, ženska, ranjiva poezija naglašene individualnosti i erotičnosti. Začudna je razina intimnosti, ali evidentna ljubavna i ljubavnička dvojnost nazire se samo u glasu lirskog subjekta. Istaknuti su motivi noći i jutra, neraskidiva je veza erotičnosti i ranjivosti, a motivi rešetaka ukazuju na pritajenu samoću. Iako se lirski subjekt strastveno predaje, iza svega ostaje naglašena individualnost koja ljubav proživljava, potom ostavlja i o njoj promišlja svjesna njezine konačnosti. U zbirci nije naglašena ljutnja, očaj ili ljubomora što ukazuje na zrelost življenja i proživljavanja. Zanimljivo je istaknuti pojedine stihove koje liričnošću ili metaforičnošću daju poseban akcent zbirci: ‘Perem tvoje oči u ogledalu’ kao znak ženskog raspoznavanja i potvrda postojanja; ljubavnici koji su očišćeni od dodira i budnost koja će ih razdvojiti; ‘srdžba / poput tople, otrovane krvi’ istječe, ali osjeća se čeznuće za ‘jučerašnjim ludilom’; samoočuvanje lirskog subjekta ‘svježom ravnodušnošću’ i neranjivošću koja je ‘samoobzir; ‘čudan vrt u sebi’ koji je i lijek i ljepota i zaborav; ‘perspektiva u procijepu rešetaka’ koja neočekivano razotkriva mahnitost koja je neodoljiva, ali i (auto)destruktivna; transcendentnost i svjesnost subjekta da ništa nije njezino i da su u nju ‘otposlani beznadni vrhunci’; unatoč svjesnosti samokritika ‘jer ja nisam ona koju volim’ i vrišteće prepoznavanje; snaga koja se karmički uzdiže iz onoga ‘što zgazih i slomih, više ne poželjeh’; snovita ‘Perugia’ koja budi romantiku putovanja i neminovnih odlazaka; ‘Štit’ i za nasilnike i za žrtvu u gotovo biblijskom kažnjavanju; postojana samoća u kojoj ‘Ni od kog ne odlazim, dolazim niotkud’; kulminacija i završetak s najjačim stihovima ‘kako preživjeti sebe, / sebe, / samu, / to što tebe nema’ i ‘Slomljena, nevoljko učim koračati, / jer kao da je uzalud’.”
    Antonija Vlahović
  • Nepovredivi dio, monografija, Naklada ‘Izvori’, 2021.
    Pretres srca
    Monografija razotkrivanja Stanke Gjurić             
    “Od prve zbirke Stanke Gjurić Sedmi pečat bergmanovskoga naslova protekla je cijela vječnost, punih četrdeset godina. U tom širokom vremenskom rasponu autorica je proživjela puninu svojih zrelih i stvaralačkih godina ispreplećući ih nitima i vijencima različitih umjetnosti kojima se radoznalo i plodonosno otvarala, uvijek željna novih senzacija, novih doživljaja i novih iskustava. Monografija Nepovredivi dio, uobličena kao spomenica na to plodno i svestrano umjetničko življenje svjedokom je cijeloga životnoga trajanja, satkana od uspomena na svoje najbliže, svoju obitelj, na nepomućene dane djetinjstva i odrastanja u gradu obitelji Zrinski, u Čakovcu, na prva životna iskustva, na prve pjesničke pokušaje i prve nagrade, na sve one dane kad se u proljeću života bude tjelesni sokovi, kad sve pupa, zori i cvjeta, kad su nosnice prepune čudnovatih mirisa, dok znatiželjne oči nastoje upiti svu ljepotu prirode i okolnoga svijeta, a one duhovne proniknuti u razloge života, prijateljstva i ljubavi. Požutjele fotografije minulih vremena što tako tijesno povezuje one kojih više nema s našim uspomenama oživljuju jedno prohujalo razdoblje, zametnuto, a onda se u našim svijestima polagano opet razotkriva, doživljavamo ga s nostalgijom i određenim pijetetom, obnavljamo svoja sjećanja i nastojimo ih zadržati što čvršće, što snažnije, što nježnije kako se prošli događaji i svi oni koji su u njima sudjelovali a više nisu s nama, više nas očinski ne štite i majčinski ne prate naše korake, ne bi izgubili i ne bi nestali. Zapravo sve nas te fotografije, pomalo izblijedjele, a opet toliko privlačne i zanosne, učvršćuju u svijesti o trajnoj povezanosti s našim predcima, našim roditeljima, našim prijateljima koji su nas omogućili, koji su nam pomogli da postanemo i dohvatimo sve ono za čim smo težili, čeznuli i žudjeli. U toj retrospektivi cijele svoje prošlosti i proživljena života Stanka Gjurić svojom monografijom daje hommage svemu onom vrijednom i neponovljivom što je doživjela punim plućima, što je ugradila u sebe ne nekom sebičnom strašću, nego pažljivim odabirom najboljih i najživljih trenutaka, radosnim pretresanjem događaja i uspješnih dionica sa svoga životnog puta, ugrađujući ih u svoju osobnost koja se, kako rekosmo, zrcali u raznim vidovima njezina stvaralačkog nastojanja. Od pjesama za koje je dobila vrijedne nagrade na Goranovu proljeću ili nagrade za neobjavljenu ljubavnu pjesmu „Zvonimir Golob“ do esejističkih zapisa i novinarskih kolumna; od glumačkih potvrđivanja u filmu Ranka Grlića „Đavolji raj“ u kojem se našla uz filmske velikane poput Roda Steigera, u filmu Mire Međimorca Školjka šumi ili Vinka Brešana Koja je ovo država do vlastitih kratkometražnih filmskih ostvarenja, poput filma Ubojite misli za koje je dobila priznanja na različitim festivalima i raznim dijelovima svijeta; od vrlo uspješnog foto-modela, kako to svjedoči umjetnička fotografija Dodirivanje ušećerenim trepavicama koja kao da doziva u sjećanje nezaboravnu filmsku divu Marilyn Monroe  – Stanka Gjurić je iznimno lijepa žena – do autorice dječjega kratkometražnog animiranog filma Jednom davno i šestominutnog filma za djecu Lavograd za koje je dobila međunarodne nagrade u Argentini i Španjolskoj ili do autorstva svoje Web-stranice, na kojoj je svojevremeno dijelila s javnošću svoju svakodnevicu i svoje misli, pišući svoj javni dnevnik. U  monografiji Stanke Gjurić nailazimo na cijeli niz znamenitih hrvatskih književnika, od barda Dragutina Tadijanovića do Arsena Dedića; od Paje Kanižaja do Mladena Bjažića, od Mladena Kušeca do Igora Mandića… očito je sa svima njima Stanka Gjurić bila povezana čvrstim nitima umjetnosti riječi kao pjesnikinja ljubavi, jakih osjećaja, sjete, zanesenosti i žudnje. Nailazimo i na mnoštvo novinskih isječaka kojima ovjerava svoj životni put i koji kao da su neka vrsta naratora njezinih multimedijalnih umjetničkih aktivnosti. Monografija Stanke Gjurić Nepovredivi dio koja je nastala u povodu 40. obljetnice njezina književnog djelovanja pokazuje vrlo zorno sve njezine životne postaje i svjedoči o više nego uspješnoj životnoj avanturi kojoj se autorica kao književnica, pjesnikinja, glumica i filmska redateljica bez ostatka i bez ustručavanja slobodno predala, bitno umnoživši svoje talente što ih je kao dar života primila, oplemenila i čvrsto ugradila u hrvatsku kulturu. Monografija Nepovredivi dio otkrit će nam i neke skrivene zakutke plemenite osobnosti Stanke Gjurić, a mnoge će iznenaditi njezina neposrednost, jednostavnost i iskrenost, vrijednosti koje se u današnjem vremenu osobito i ne cijene. Svojom knjigom autorica je na izniman način pretresla svoje srce i svoj život te podastrla iz njih ono najvrjednije što je u svojem dosadašnjem stvaralaštvu uspjela učiniti. Svojevrsnu retrospektivu vlastitoga života i njegovih brojnih plodova. ”
    Božidar Petrač